Met 'Little Mio'zetten Romy Mio Caro en Liesbeth Van Genechten hun eerste stappen in de kindermode en kiezen ze resoluut voor een fysiek winkelpunt. 'We zijn er voor mama's en hun meisjes van 3 maanden tot 14 jaar', zeggen Romy en Liesbeth. Little Mio opent dit weekend de deuren.

Het oude winkelpand van Mio Caro werd de voorbije maanden grondig onder handen genomen en verbouwd tot shop op kindermaat. 'Little Mio' start als Pop-Up en blijft minstens een jaar open. De winkel en kledij baden in de gekende Mio Caro-stijl. 'Betaalbaar, kei-hip.

Voor kleine fashionista 's, dressed like mommy.' Romy startte de winkel nadat ze haar hart verloor aan een kindercollectie. Die collectie, is al een tijd te koop via de facebookpagina. Haar leegstaande oude winkelpand is de perfecte locatie.

'Net zoals bij Mio Caro, komen er tweemaal per week nieuwe spullen binnen. We posten foto's van kinderen met onze kleertjes en schoenen op facebook. We zetten alle kinderfeesten in de kijker en de opening wordt een waar festijn ! Net zoals Mio Caro zal de winkel elke tweede zondag van de maand geopend zijn.'

Openingsweekend bij Little Mio, van 5 tot 7 april. Op vrijdag van 16 tot 21 uur, op zater- en zondag van 10 tot 18 uur. 'Met modershow op zaterdag en zondag omstreeks 15 uur. Het zal een echt "feestweekend" worden voor onze kleine fashionista's, met een echt snoepfestijn', zegt Liesbeth.

Fysiek winkelpunt

In tegenstelling tot wat de stijgende internetverkoop ( zij het met verlies, zie Zalando ) zou doen vermoeden, breidt Romy haar fysieke winkelpunten uit. 'We verkopen ook online. Maar ik hou stevig vast aan een fysiek winkelpunt.

Ik zou het persoonlijke contact met de klanten niet kunnen missen en kan rekenen op een gouden team, met klantvriendelijkheid als tweede natuur. Bovendien is het leuk klanten te betrekken bij een echte shop, waar ze nog spullen kunnen passen en vastnemen. Tot slot is shoppen bij Mio Caro een beleving. '

Succesvolle verhuis

Bijna een jaar geleden opende Mio Caro – Fashion & Things, in de oude bakkerij schuin tegenover wat nu Little Mio is. Een grandioos succes. 'We kleden nog steeds dames van kop tot teen en we hebben voor ieder wat wils, tegen betaalbare prijzen. Ons cliënteel – van jeugdig tot 60+, komt van alle mogelijke kanten. We zetten sterk in op persoonlijk contact en werken hard aan de dialoog met onze klant.

Klantvriendelijkheid staat hier centraal', zegt Romy. Het team mocht sinds de opening dan ook talloze nieuwe klanten verwelkomen, afkomstig van St. Truiden tot aan de kust. De eerste weken na de opening waren een ware overrompeling. Het aantal facebookvolgers nam toe van 38.000 voor de opening van de nieuwe winkel tot meer dan 43.000 eind vorig jaar, vandaag telt de pagina bijna 48.000 volgers & likes.

Tien jaar jong

Romy startte tien jaar geleden met Mio Caro. 'De eerste winkel in Tongerlo was 40m² groot, en had twee paskamers.' Nog geen vier jaar later verhuisde Romy een eerste keer, naar de Zandberg, goed voor 175m² winkelruimte. Een eerste aanwerving volgde in 2013. Intussen telt Mio Caro acht personeelsleden. De winkel voor volwassenen telt 13 paskamers en is 600m² groot.

Mio Caro - Zandberg 37 2260 Westerlo

Little Mio – Zandberg 50 2260 Westerlo